+49 6102 86801 50 info@dbaservices.de
ORA-07445 – exception encountered: core dump [%s] [%s] [%s] [%s] [%s] [%s]

1.) TEXTE AUS OERR UNTER LINUX

07445, 00000, „exception encountered: core dump [%s] [%s] [%s] [%s] [%s] [%s]“

// *Cause: An operating system exception occurred which should result in the

//         creation of a core file. This is an internal error.

// *Action: Visit My Oracle Support to access the ORA-07445 Lookup tool

//         (reference Note 7445.1) for more information regarding the specific

//         ORA-07445 error encountered.

//

//         An Incident has been created for this error in the Automatic

//         Diagnostic Repository (ADR). When logging a service request, use

//         the Incident Packaging Service (IPS) from the Support Workbench

//         or the ADR Command Interpreter (ADRCI) to automatically package the

//         relevant trace information (reference My Oracle Support Note 411.1).

//

//         The following information should also be gathered to help determine

//         the root cause:

//             – changes leading up to the error

//             – events or unusual circumstances leading up to the error

//             – operations attempted prior to the error

//            – conditions of the operating system and databases at the time

//               of the error

//

//         Note: The cause of this message may manifest itself as different

//         errors at different times. Be aware of the history of errors that

//         occurred before this internal error.

2.) ERKLÄRUNG

Auf der Ebene des Betriebssystems ist ein Fehler aufgetreten dessen Ausnahme (Exception) einen Core-Dump erzeugt. Zur Bearbeitung des Problems bietet Oracle Tools an, die in dem Metalink von Oracle beschrieben sind.

3.) LÖSUNGSVORSCHLÄGE

Hier ist in der Regel ein Service Request (SR) bei My Oracle Support erforderlich. Mit den Tools von Oracle sollten zuvor die Daten zur Bearbeitung des Problems gesammelt werden. Ein Tool davon ist der Incident Packaging Service (IPS). Analysiert werden die Alert-Datei, die Tracefiles und IPS-Files.

Die Tools sind in dem folgenden Dokument beschrieben.

My Oracle Support (Oracle Metalink) -> Doc ID 1521910.1

https://support.oracle.com/epmos/faces/DocumentDisplay?_afrLoop=373374578685539&id=1521910.1&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=1seft0l4x_131

Haben Sie Fragen?

(erforderlich)
Dieses Feld dient zur Validierung und sollte nicht verändert werden.

NEUSTE BEITRÄGE

ORA-06502 – PL/SQL: numeric or value error%s

1.) Texte aus oerr unter Linux 06502, 00000, „PL/SQL: numeric or value error%s“ // *Cause: An arithmetic, numeric, string, conversion, or constraint error //        occurred. For example, this error occurs if an attempt is made to //         assign the value NULL to a...

ORA-01843 – not a valid mont

01843, 00000, „not a valid month“ // *Cause: A date specified an invalid month.//      Valid months are: January-December, for format code MONTH, and Jan-Dec, for format code MON. // *Action: A date specified an invalid month.// Valid months are: January-December, for...

ORA-12154 – TNS:could not resolve the connect identifier specified

1.) Texte aus oerr unter Linux 12154, 00000, „TNS:could not resolve the connect identifier specified“ // *Cause: A connection to a database or other service was requested using // a connect identifier, and the connect identifier specified could not // be resolved into...

Hochverfügbare Datenbanksysteme? dbaservices!

Neu Isenburg 14. Februar 2014, dbaservices bietet mit “DB 24/7″ einen Premiumdienst für echte Hochverfügbarkeit Ihrer Datenbanken: Daten und deren Verfügbarkeit genießen maximale Priorität. Hochverfügbare Datenbanksysteme? dbaservices! Sie erreichen die dbaservices...